پروتکل SSL در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

شاید تا کنون برایتان این سوال که پروتکل SSL در طراحی سایت چیست پیش آمده باشد. در این مورد جای تعجبی نسیت چرا که پروتکل SSL در طراحی سایت بسیار پر استفاده است و در بعضی موارد استفاده از آن بسیار حیاتی می باشد.

پروتکل SSL در طراحی سایت چیست ؟

SSL یا Secure Socket Layer درواقع به عنوان یک راه حل برای ایجاد ارتباطی ایمن میان یک سرویس دهنده و یک سرویس گیرنده می باشد. این پروتکل در سال 1996 توسط شرکت Netscape می باشد. استفاده ی زیاد از پروتکل SSL در طراحی سایت به دلیل پشتیبانی تمامی مرورگرها و سیستم عامل ها از این پروتکل است و این به معنای آن است که هرکسی که امروزه صاحب یک کامپیوتر باشد می تواند ازین پروتکل به راحتی و بدون استفاده از روش های پیچیده استفاده کند.

پروتکل SSL در طراحی سایت درواقع پایین تر از لایه 4 از مدل tcp/ip و بالاتر از لایه ی سوم ار مدل TCP/IP قرار می گیرد. در این پروتکل داده های منتقل شده بین سرور و کلاینت توسط کلیدهای کلیدهای خاصی به صورت خصوصی و عمومی رمزگذازی و در سمت دیگر رمزگشایی می شوند. امنیت پروتکل SSL در طراحی سایت دو طرفه می باشد. به این گونه که در هر دو طرف رمزگذاری و رمزگشایی صورت می گیرد.

امروزه بسیاری از سرویس دهندگانی که از اطلاعات مهمی مثل شماره کارت اعتباری و رمز عبور آن در درگاه های بانکی استفاده می کنند ملزم به استفاده از پروتکل SSL در طراحی سایت خود می باشند. سایت هایی که از پروتکل SSL در طراحی سایت خود استفاده می کنند معمولا از طریق پروتکل HTTPS به جای HTTP استفاده می کنند. اینگونه سایت ها در مرورگرها معمولا با علامت یک قفل در کنار آدرس و پیش زمینه ی سبز رنگ آدرس آنها مشخص میشوند. نکته ی قابل توجه در این مورد این است که کاربر نیاز به تایپ HTTPS نیست و این عمل به صورت خودکار انجام می پذیرد.

متن بعد: نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: